BIO

MARTÍN SICHETTI nace en Buenos Aires, en 1973.

De formación autodidacta, su relación con el dibujo se remonta a la infancia; período en el que también abreva su pasión por el cine.

Trabaja un cuerpo de obras que incluyen dibujo, collage, video y performance, basándose casi siempre en el cine. Esa pasión cinéfila también se ve reflejada en la realización del video Darling Pet Monkey (2011) basado en una escena del clásico Film Noir de Billy Wilder, Sunset Boulevard (1950).

A fines de los 90, comenzó a trabajar en retoque fotográfico digital y en 2008 creó Marsdepartment, estudio de retoque e ilustración digital que dirige desde entonces.

Su incursión en la performance está marcada por la personificación de Marilyn Monroe. En la adolescencia aprende la técnica de bocetos de moda (figurín) en Flego y realiza talleres de vestuario para ópera y teatro en el Teatro Colón y en el Teatro San Martín. Estos últimos le permitirán acceder a diversos trabajos, diseñando vestuarios para puestas teatrales y de danza contemporánea.

En 2013 su obra The Key fue elegida para ilustrar la portada del libro de poemas inspirados en el cine: Rancho Nostalgia, de James Cihlar, Dream Horse Press.

Ha realizado talleres y cursos de diversas disciplinas con Norma Cirigliano, Peter Richter, Ezequiel García, Fabiana Barreda, Valeria Iglesias, María Onetto y Catalina Schliebener, entre otros.

Entre sus exhibiciones individuales, destacan:

Microfilms (HACHE Galería, 2016) / Suspensa (Fundación Esteban Lisa, BA, 2014) / Darling Pet Monkey (Espacio Cabina, BA, 2013) / Number 13 (Musetta caffé, BA, 2010) / Recuerdos cinemascope (Facultad de Psicología. UBA, 2009).

Dibujos, videos y performances han integrado diversas muestras colectivas en el exterior y en el país:

94º Salón de Mayo 2017. Museo de Bellas Artes Rosa Galisteo de Rodríguez, Santa Fe, Argentina, 2017 / Premio Itaú 2017. Palais de Glace. Buenos Aires, Argentina, 2017 / Premio Klemm 2016. Fundación Federico Jorge Klemm. Buenos Aires, Argentina, 2016 / En Papel. Del Infinito Galería. Buenos Aires, Argentina, 2016 / Alphaville. BA Photo, Buenos Aires, Argentina , 2016 / Lo firme en el centro encuentra correspondencia, HACHE Galería. Buenos Aires, Argentina, 2017 / Has llorado, en silencio, HACHE Galería. Buenos Aires, Argentina, 2016 / Vértigo, el cine desde las artes visuales, Praxis. Buenos Aires, Argentina, 2015 / Páramo. HACHE Galería- GAS, Buenos Aires, Argentina, 2014 / Pinta Art Fair. Galería Teresa Anchorena. New York, Usa, 2012 / The Eclectic Tomorrow. The Clubhouse, Buenos Aires, Argentina, 2013 / Faber-Castell 250º aniversario. Buenos Aires, Argentina, 2011
 / Mark Morgan Perez Garage. Buenos Aires, Argentina, 2009 /entre otras.

KNIFE

MARTÍN SICHETTI was born in Buenos Aires, in 1973.

As a self taught artist, he has been related to drawing since childhood. It is also during his childhood that he develops his passion for films

He works on a body of work that includes collage, drawing, video and performance, based mostly in films. This film passion is also reflected in his producing a video based on a scene of the classic Sunset Boulevard: a short film called Darling Pet Monkey (2011)

Late at the 90s, his main activity is digital photograph retouching and in 2008 he founds and runs Mardepartment, a studio specialized in photograph retouching and digital illustration.

His first performances were under the spell of Marilyn Monroe, her everlasting and bright sadness. These experiences are merged with his studies as a young teen: he learns to design fashion sketches at Fego and attends costume design workshops at Teatro Colón and Teatro San Martín, education that gives him access to many different jobs, designing costumes for plays and contemporary dance shows.

In 2013 his piece “The Key” is selected to illustrate the cover of the book “Rancho Nostalgia” by James Cihlar, Dream Horse Press.

He attended different courses and workshops with teachers and tutors such as Norma Cirigliano, Peter Richter, Ezequiel García, Fabiana Barreda, Valeria Iglesias, María Onetto, Catalina Schliebener, among others.

Individual exhibitions:

Microfilms (HACHE galería, Buenos Aires, 2016) Suspensa (Fundación Esteban Lisa, Buenos Aires, 2014) / Darling Pet Monkey (Espacio Cabina, Buenos Aires, 2013) / Number 13 (Musetta caffé, Buenos Aires, 2010) / Recuerdos cinemascope (Facultad de Psicología. UBA, 2009).

Collective exhibitions and/or performances:

94º Salón de Mayo 2017. Museo de Bellas Artes Rosa Galisteo de Rodríguez, Santa Fe, Argentina, 2017 / Premio Itaú 2017. Palais de Glace. Buenos Aires, Argentina, 2017 / Premio Klemm 2016. Fundación Federico Jorge Klemm. Buenos Aires, Argentina, 2016 / En Papel. Del Infinito Galería. Buenos Aires, Argentina, 2016 / Alphaville. BA Photo, Buenos Aires, Argentina , 2016 / Lo firme en el centro encuentra correspondencia, HACHE Galería. Buenos Aires, Argentina, 2017 / Has llorado, en silencio, HACHE Galería. Buenos Aires, Argentina, 2016 / Vértigo, el cine desde las artes visuales, Praxis. Buenos Aires, Argentina, 2015 / Páramo. HACHE Galería- GAS, Buenos Aires, Argentina, 2014 / Pinta Art Fair. Galería Teresa Anchorena. New York, Usa, 2012 / The Eclectic Tomorrow. The Clubhouse, Buenos Aires, Argentina, 2013 / Faber-Castell 250º aniversario. Buenos Aires, Argentina, 2011
 / Mark Morgan Perez Garage. Buenos Aires, Argentina, 2009 /entre otras.

KNIFE

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s